Varför ska man slita och slänga eller bara hänga?

Det är både oekonomiskt och dåligt för miljön att bara slita och slänga! Något jag har gemensamt med säkert stor del av den svenska befolkningen är att jag tycker om fina grejer....och fina grejer vill man gärna göra till sitt. Men även om man tycker om fina saker och mode betyder inte det att man måste köpa en mängd onödiga saker som bara hänger i garderoben eller inte ta hand om det man har så att det går sönder!

Jag kommer alltid gilla att shoppa men inser mer och mer att jag vill göra smarta köp som håller längre en till bara en utekväll och underhålla exempelvis skor så att jag kan ha dom under en längre tid. Dessutom vill jag dra ner på alla onödiga köp av sånt man inte behöver, saker som har dålig kvalité och köp av exempelvis ny laptop som ersättning av den gamla som fungerar utmärkt!

Jag tror på att ha på sig det som får en att känna sig fin och fräsch och att ha ett hem som man trivs i. Jag tror på att man ska kunna handla det man verkligen vill ha, ta hand om det och senare kanske sälja vidare på secondhand likaväl som att kunna kika där om man är ute efter något.

/Sofia som älskar att shoppa, göra sig fin, tänka förnuftigt, lätta på samvetet över miljöförstöringen och sätta in pengar på sparkontot! =)


Kommentarer
Postat av: Anna

du är en så klok flicka!!!

2008-09-18 @ 07:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0