Regn idag men lite brun har jag hunnit blivit

...lite men anda! Jag paktiskt taget lyste green i solen nar jag kom hit

Mer ska det bli, tenkte spendera nagra harliga timmar pa stranden imorn

Finns det hjärterum så finns det stjärterum =)

Nu har jag bokat hotell till mig, Emy och Ida. Tog ett billigt alternativ vilket betyder att det blir lite trångt =) men det ska nog gå, vi lär ju vara ute och shoppa och göra stan osäker dag som natt ändå. Vi behöver någonstans att sluta ögonen för att hämta nya krafter och ett ställe att ha våra grejer.

Så here we come Bangkok och Hotell smile in!

'

Ida, jag och Emy längst till höger på MBK =)

Plugga idag =)

Idag maste jag plugga, det har tyvarr blivit lite lite av det de senaste dagarna. Jag sitter pa gymmet men ska nog inte trana for jag gjorde illa knat igar....lugn mamma ingen fara, det blir bra pa ett par dagar. Nu ska jag tillbaka till bungalow och plugga.

Kram kram

Mer uppdatering

Ja Anna jag vet...har inte uppdaterat som jag lovade. Men betalar ju for en hel dag internet pa skolan nar jag ska ha det och jag behover bara vara dar for skolan skull typ en gang i veckan MEN nu har jag kopt lite internet tid pa gymmet sa da ska jag uppdatera varje gang jag tranar vilket forhoppningsvis blir minst 5 dagar i veckan =) hi hi men da far ni leva med att jag inte kan skriva a, a och o med prickar pa =) Man Anna det borde du veta hur man gor?

Nu kan du dessutom halla lite koll pa om jag tranar som jag ska hi hi hi

KRAAAAAAM

Första träningsdagen

Igår tränade jag Thaiboxning för första gången den här resan, det blev ett ganska klent pass men ska köra hårt nu i eftermiddag. Det e bara svårt att vänja sig vid träning i den här värmen, jag svettas floder!!!! Jag lägger upp lite bilder på det senare.
Snart ska jag gå och handla lite frukost som jag kan ha hemma...tror att det blir mango så då måste jag köpa en kniv också. Än så länge har jag ätit youghurt till frukost men nu behöver jag lite variation.

Kram på alla där hemma!!! Å tack för alla gratulationer!

Härliga dagar

Bilder från gårdagen..Det blev sol, bad, bananshake och god mat!!

Ja må ho leva....ja visst ska hon leva uti hundrade år!

Grattis till mig idag =) Nu är man 24år och oj vad det har gått fort!! Kändes som om jag fyllde 20 igår, åren efter 20 har bara sprungit iväg. Trots det tänker jag vägra att få åldersnoja vilket många verkar få sååå tidigt. Visst det är skrämmande hur fort det går men just nu är jag i vad jag tycker är det bästa tiden i mitt liv. Jag har inget fast och jag är vuxen nog att göra vad jag vill! De här dagarna kommer jag att se tillbaka till med ett stort leende =)

Till Maria: Jag såg på nån kungfu film, How I met your mother, Vänner, nån indisk film som jag aldrig såg klart och 88 minutes m.m. Mo ha ha ha ha Kram på´re

Undra vad jag ska unna mig idag som present till mig själv....

HA HA HA å så kom jag på att det är ju imorn jag fyller år ha ha ha!! men men nu postar jag det är inlägget iallafall =) Men en presnet kan jag jú unna mig både idag och imorn ;-)

080921

Igår hade vi fest där jag bor, vi köpte med pizza och satt och drack sedan drog vi till en bar på stranden. Det var trevligt och ännu bättre är att jag lyckades vakna i tid idag och sitter nu på skolan och ska plugga =)

Lanta

Nu är jag framme och och igår packade jag upp allt i min bungalow. Jag fick en liten (stor) välkommst drink iform av en kokosnöt ifrån ägarens egna plantage bakom husen. Bungalown är ren och fräsch och jag känner mig nöjd att valet landade här tillslut. Jag har varit och förhandlat pris på en moppe nu och ska hyra en sprillans ny från en kille nära learningcentret men får inte moppen förrän imorn. Jag tror dock att jag efter den långa resan inte förhandlade fram en tillräkligt bra pris...fan!

Jag kan inte få upp min kokosnöt inte ens med hammare och spik...

Min säng, med min egna svenska kudde! Gú vad glad jag är att jag tog med den =)

Toan

Nu ska jag plugga, puss och hej

Fem flyplatser under 24 timmar!

Resan blev lång och jag hann med 5 flygplatser innan jag äntligen satt på en buss från Krabi mot Koh Lanta. Dessa minibussar kan dock vara frusterande om man vill att resan ska gå fort och smidigt....det ska bytas buss, väntas och åka med alla chaufförer som fixar med tankning och andra äranden efter avgång.

Lite bilder från resan....

Frukost på resan mot Bryssel

Bryssel

Shopping shopping...DKNY red och green och diorshow

Me

Flyget jag åkte med från Bryssel till Abu Dabi

Fleeera filmer-, serier-, spel- och musikval på min egen tv-skräm (ha ha Maria!)

Äntligen i Bangkok!!

Flyget mot Krabi

Snart framme på Koh Lanta

Påväg...

Det blev sent inatt och en grymt tidig morgon. Klockan 05.20 stod jag, mamma, Maria och Kent utanför flygplatsen. Det är såå tråkigt att säga hej då, men får försöka tänka att det faktiskt inte är så lång tid tills vi ses igen. Nu sitter jag på här och väntar på att taxfree ska öppna, jag funderar på att köpa en perfym från CK och en diorshow mascara..
.får se hur mycket billigare det igentligen är här.

Saknar alla redan!!!! Tänker på er!! Kraaaaaaaaaaaaaaaam

Påväg till flygplatsen

Packat och klart

En peppande fika med Emy

Igår var jag in till stan för en fika med Emy. Vi snackade Thailand, packlistor och en massa annat över latte och kladdkaka. Jag kände mig verkligen peppad inför resan efter det....även om det blev ett panik inslag på stadsvistelsen när Emy tog sina vaccinations sprutor. Emy är en tuff brud utan skräck för sprutor men hon lyckades  skrämma livet ur mig när hon tuppade av efter andra sprutan. Men allt slutade väl =) vi satt i väntrummet och skrattade efteråt.

När jag vaknade i morse och verkligen inte ville sticka tårna utanför täcket för att det var så kallt måste jag säga att jag läääängtar till värmen!

Syns i Thailand Emy

Lugnet före stormen?

Nu är det inte långt kvar -snart bär det av! Jag har stundvis varit rätt nervös men nu är jag cool lugn =) Det ska bli så skönt att komma till värmen och ta hand om sig själv, hinna med det man aldrig hinner med här hemma! Men jag kommer att sakna alla!!!!!

Nu är det plugg som gäller de sista dagarna i Sverige men på lördag ska alla släktingar komma hem till oss och fira både mammas  och min födelsedag, och så får vi alla säga hejdå.

Thailand

Jag måste dansa!

Anna och jag på flygplatsen

Sötaste bilden på Marias gap!

Varför ska man slita och slänga eller bara hänga?

Det är både oekonomiskt och dåligt för miljön att bara slita och slänga! Något jag har gemensamt med säkert stor del av den svenska befolkningen är att jag tycker om fina grejer....och fina grejer vill man gärna göra till sitt. Men även om man tycker om fina saker och mode betyder inte det att man måste köpa en mängd onödiga saker som bara hänger i garderoben eller inte ta hand om det man har så att det går sönder!

Jag kommer alltid gilla att shoppa men inser mer och mer att jag vill göra smarta köp som håller längre en till bara en utekväll och underhålla exempelvis skor så att jag kan ha dom under en längre tid. Dessutom vill jag dra ner på alla onödiga köp av sånt man inte behöver, saker som har dålig kvalité och köp av exempelvis ny laptop som ersättning av den gamla som fungerar utmärkt!

Jag tror på att ha på sig det som får en att känna sig fin och fräsch och att ha ett hem som man trivs i. Jag tror på att man ska kunna handla det man verkligen vill ha, ta hand om det och senare kanske sälja vidare på secondhand likaväl som att kunna kika där om man är ute efter något.

/Sofia som älskar att shoppa, göra sig fin, tänka förnuftigt, lätta på samvetet över miljöförstöringen och sätta in pengar på sparkontot! =)

...7 dagar kvar

Nu har jag inhandlat lite smågrejer inför resan så som en liten tandkräm att ha på flyget, rakhyvlar, nytt minneskort till kameran m.m. Har också velat fram och tillbaka om jag ska behålla klänningen jag köpte förra veckan. ALLTID när jag köper klänningar har jag så svårt att bestämma mig, det slutar oftast med att jag lämnar tillbaka dom. Den här klänningen är ju jättefin men jag vet inte om jag kommer att använda den.

Från Gina

....9 dagar kvar

Det har varit en mycket trevlig helg. Det blev middag och kalas hemma hos mig igår =) Negin och Emy sov över och kladdkak experten Emy bakade en god kaka i förmiddags...så god så jag tror inte att jag får plats med någon middag idag.

Lite bilder från kvällen

Bilder som Emy tagit

PS! Bara nio dagar kvar nu......

Hem ljuva hem

Såg nyligen att hemnet hade laggt ut mitt radhus! På falkenbergsvägen 14 i Sundsvall spenderade jag mina första 19år tillsammans med min familj. Där firades födelsedagar, julaftonar och minnena är många, så visst kommer falkenbergsvägen alltid att vara hemma =) Men nu är raduhuset åter till salu och det är roligt att se vad som har förändrats. Här är lite före och efter bilder som lill Maria klistrat ihop.

....13 dagar kvar

Igår var en härlig dag, en sån dag som fler dagar borde se ut som =) Målade hemma hos Hinken, åt gott, snackade skit och lekte med världens sötaste barn!

Idag bjöd jag hem Emy och Anders på lunch, så trevligt med sällskap och en bra anledning till en längre paus från pluggandet!

Nu är det iallafall bara 13 dagar kvar i Sverige för min del...