Biljett till KL bokad

Ja da var det dack for oss att planera in var visum resa. Det bar forst av till Phuket i nagra dagar sedan flyger vi darifran till KL Malasia dar vi ska spendera 4 dagar. Det kommer sakert att bli super kul lite semester pa semestern =) inte illa!!!

Saknar alla darhemma dock, familjen, slakten och kompisarna!!!

Imorrn ska jag ta en ringardag och trackasera sa manga som jag hinner med! Sa ha pa telefonerna! Du med Anna =)

Ah Maria och Lars...hi hi hi jag kommer att vacka er imorn! Moha ha ha

Kungskobra!!!!

För någon dag sedan satt vi på en bar inne i Saladan och väntade på att det skulle sluta regna. Då ser vi en stooor orm slingra över vägen!!!! En riktigt tjock och fet en på kanske två meter å den var snabb med, inte alls sådär seg och långsam som jag fått för mig att stora ormar ska vara. Vi fick också veta att det var en kobra och efter att frågat runt lite verkar det som att en kobra som är så stor tydligen ska vara en kungskobra.....jag har sett en livslevande kungskobra i det vilda!!!!!!!!

...men nu åker också ficklampan med i väskan på kvällarna så man kan lysa upp den mörka vägen till Bungalown när man ska hem.

Såååå tråkigt att inte kameran var med bara!!!

Min nya "skola"

Såhär ser det ut där jag sitter och pluggar och använder internet  nuförtiden =)

Morgonpromenad och frukost på stranden

Åh är det sådana hära dagar man lever för eller? Vaknade strax efter åtta drog på flipflopsen (och lite kläder) och tog sällskap av Ida och Emy på en härlig morgonpromenad hela longbeach fram och tillbaka. Svettigt blev det men belönade oss med en underbar frukost på stranden. Det blev färskpressad juice, fruktsallad med youghurt och rostatbröd på Thaicat, nu har jag lämnad Ida och Emy på stranden för lite plugg tid på min mysiga pluggplats. Tänkte ta lite pauser och lägga mig vid poolen här brevid för snart måste det  börja pressas om jag ska vinna mitt vad med Maria. Vadet går ut på att Maria tror att hon kommit ikapp min bränna på en vecka efter hon kommit till Thailand....jag säger  bara ha ha ha...det kan hon glömma! =)

Saknar er alla därhemma!!

Lite bild uppdateringar.....nöjd lillen?

Middag vid vattnet i Saladan

Choklad cigarrer

På stranden

MAAAASSSSAAA mat som vi blev bjuden på, super gott!!!

Idas moppeskada

Emy ser  ju rutinerad ut...

Det växer chili utanför min bungalow.....och..

....finablommor!

Ny studieplats!

Nu har jag letat fram ett ställe där jag lyckats förhandla fram ett månadspris på internet. Jag betalar 160kr och får sitta hur   mycket jag vill i en månad =) inte illa med tanke på att jag får sitta på ett super mysigt ställe med bambutak och inga väggar, hängmattor, "arabiska" kuddar och små bord...här kommer jag att få studiero!! Tänk vad glá mamma ska bli!

Tog inte med mig kameran men ska  lägga upp bilder på min nya skola nästa gånga jag  kommer hit.

Uppdatering

Sitter at thaigymmet nu och ska train for andra time idag =) Jag e pa G!!  Allt flyter on forutom att Ida och Emy ramlade on the moppe i iforrgar. Allt gick i slowmotion, moppen slirade till i leran och sa valte dom, vi trodde allt gick bra men val tillbaka i Bungalown sag vi att Ida hade varldens jack i benet och det blodde rejalt! Vi fick skjus till sjukhuset dar hon fick sy 10 stygn...Ida var imponerande lugn! Nu tar vi det annu lugnare pa moppen nar vi sag hur det gick nar de bara korde typ 10km i timmen.

Nu ska jag trana, men uppdaterar nog efter traningen ocksa o sa ska jag ringa hem efter passet....hoppas att nan e hemma.

Kram sa lange

Uppdaterar med bilder snart, annars kika in pa emys blogg emscatwalk.blogg.se

I be there...I be there

If you going to koh phangan you´re gonna meet some gentle people there

Koh Pangan gillar jag skarpt! Lite livligare än Lanta men ändå inte lika hysteriskt som Phuket....iallafall inte där vi var. Vi grillade med några surfare och lite annat folk på stranden, badade, var på full moon, åt färska kokosnötter lekte med jätte söta valpar som bodde där med mera (näää mamma jag pussas inte med valparna och har inte fått rabies)

Resan till Koh Phangan gick bra och vi fixade allt själva...det vill säga alla byten med mera och tjänade på så vis ganska många bath och dessutom rätt mycket tid. För så fort dom där förbann.....piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip lapparna klistras på på ens tröja om vart man ska är man inne i en mycket ond cirkel. Olika resesamordnare klipper ihop resor åt turister som glatt betalar den "billiga" penningen för att komma fram dit de ska MEN dessa ordnade resor sker med samma bussar som man själv kan fixa biljetter till med två undantag. 1: De ordnade resorna tar en också till dyra matställen ute i ingenstans när man är som absolut hungrigast där man får vänta på obestämd tid imellan byterna för att sedan ta en till nästa buss. 2: Du får du betala några hundra bath extra för dessa biljetter .....såååååååå irreterande. För vi  lyckades som sagt ta oss dit smidigt  och billigt men på hemvägen åkte vi dit när en "snäll" man på bussen övertygade oss om att hans minibuss skulle ta oss fortare till Lanta för några bath extra istället för den stora lokala bussen som stannar några gånger efter vägen. Så vi köpte varsin biljett för att lite senare märka att vi var inne i klisterlapps fällan, vi fick vänta hungriga på den dyra stället de tog oss till för att sedan upptäcka att det var samma lokala buss som senare tog oss vidare till Krabi!

I Krabi skulle vi köpa biljett vidare till Lanta. Men sista bussen från Krabi till Lanta hade redan gått när vi kom fram och vi fick ta en privat tuck tuck till färjan, ta oss över med bilfärjan tillsammans med en kvinna som vi fick åka med för att sedan ringa några vi känner på Lanta för att få skjus till våra bungalows.

Oj oj vad trött vi var när vi kom fram!

Jag säger bara en sak......aldrig mer de där fördjävliga klisterlapparna, man blir föst omkring som boskap bara för att de ska kunna klämma ut varenda liten bath man har kvar i fickan.

Men jag är inte bitter.....

Emy och Ida på den livsfarliga Tuk tuk färden till färjan.

Emy coh Ida på bussen från Krabi mot Suratthani

Ida och Emy på färjan mellan Suratthani och Koh Phangan, rökandes på choklad pinnar =)

Full moon party pa koh phangan!

Nu har vi vart on Koh Phangan i tre dagar och bland annat went on full moon party. Det var galet, kanske lite to galet for my taste men kul att se! The isaland gillar jag skarpt och vi har hittat many new friends. Yesterday we grillade med some people on the beach och det var trevligt, vi funderar on going here one more time for vi gillar this island.

Nu sitter vi och wait on the boat som ska ta oss tillbaka till Surat Thani sen Krabi och slutligen Lanta. When jag is tillbaka I have to plugga mycket. Slut on the semester for some days now.

Till veckan ska vi nog till Phuket for att vaccinera Emy och Ida ska nog dyka there, fram tills dess blir det plugg och billiga dagar on Lanta.

Kram alla there hemma!!! Jag uppdaterar med bilder sen...

KRAAAAAAAAAM

Mitt nya hår!

Såhär ser mitt nya hår ut.....de e jättekul att få långt hår såsnabbt!

Födelsedags drink från Emy

Igår fick jag en sjukt fin drink från Emy i födelsedagspresent....Åååh va glá jag blev! Så här fin var den.

Tack Emy!

Glassbilen på Lanta

Igår så kom en version av glassbilen brummande förbi oss, det fanns inte så mycket i sortimentet så det blev en "vanlig" glass i formfranskabröd med sticky rice och nötter. En udda blandning var det men smakade helt ok om man bortser från det torra brödet. Här är en bild på Emy men den nyfunna delikatessen...

Tillbaka på Lanta

Iförrgår kom vi till Lanta efter en mycket dryg resa från Bangkok, resan tog ca 20timmar och vi hade hade träsmak i rumpan, var stela och svettiga när vi äntligen kom fram till ön. Igår tog vi en härlig strandpromenad på morgonen och eftermiddagen och var på gratis bbq på stranden vid kvällskvisten. Det blev ganska sent men är ändå uppe i tid idag =)

Har försökt att ringa hem och tänkte att jag skulle hinna prata med mamma innan hon stack till jobbet men det är nå fel på min skype. Nästa gång jag sitter på internet ska jag ha med mig mitt kontokort så ska jag signa upp mig på internet call som tydligen ska vara sjukt billigt!

Bild på Emy under väntan på ett av de många byterna från bangkok

Snart ska vi go by buss till Koh Lanta

Klockan sex kommer en minibuss och plockar upp oss och so ska vi spendera hela natten on the way till Koh Lanta. Har shoppat loss idag, och jag feel som en ny manniska. Uppdaterar med bilder when jag kommit fram till Lanta....

Kramar!!!

Framme i Bangkok

Kom fram till Bangkok tidigt yesterday morning. Checkade in on the very enkla hotellrummet och waitade on Emy och Ida. Under min wait so gkorde jag hearextansions och kollade in the shopping upertunites.

Vid niotiden kom Emy coh Ida till hotellet...det var soooo roligt att se dom!!! Vi gick ut och tog en eller snarare two bears och two drinks (Trots att det inte fick serveras any alkohol pga att det is val i Thailand) Vi snackade skit och gick och la oss vid two tiden.

Idag har vi tittat on a tempel , varit on a marknad, Mbk Ida har klipp hennes hair kort och jag har klippt miott hair two times idag..hihihihi. Ville klippa in det i extensionsen on a good way...den first hairdresser failed so I went till en annan. Both jag och Ida blev satisfied.

So nu sitter vi here, jag och Ida och knappar on the tangentbordet for fulla muggar. Emy ligger och vilar men snart ska vi nog tillbaka for att wake her up, so vi kan do oss i ordning for tonight blir det party.

Ps: Ja mamma jag er forsiktig och Maria kommentera inte min bad stavning on engelska! Har speeduppdaterat bloggen and am not going igenom det jag skrivit = )

Sist men inte minst so saknar jag er allihopa!!!!

Min frukost on Mbk

Ida let birds free when vi visit templet...so nu ska hon tydligen get tur

Fina naglar och went to Trang

Innan jag borjade min resa mot Trang och vidare mot Bangko gjorde jag mina naglar for 20 svenska kronor. The colors remind me av det fina vita porslinet med blue blommor on som heter bla blom.

I Trang var det kul. Var ut och umgicks med en massa Thailandare. Varav en duktig gruvarbetare som gravde for livet i hans nose medan jag pratade med honom...very hard att konsentrera sig on the konversationen ska ni veta! Han hade very long nails och spratt away en efter en.

Han ocksa ut on a club there, det var ett as bra Thailanskt band som spelade...jag blev riktigt imponerad!

Sen var det bussresan mot Bangkok som gick very bra. Ett Thailanskt par tog hand om mig hela resan, de visade vart toan var when we stannade, eat with me och buy milk till mig och var helt sjukt friendly!!! De hette Non och Nong och kunde knappt any english.

Mina fina naglar!

Gummiplantage i Trang

Radiobilar!!!

Det var marknad on Lanta innan jag went to Bangkok...There var radiostyrdabilar och Thailandarna var som galen, hi hi de var roligt att se. Dom dansade runt banan och verkade tycka att det var en big event. Of course var jag tvungen att drive lite bil jag med! var lite crouded och inte sa mycket utrymme att drive on.

Roligt var det iallafall!!!!

Black eye och bluemarks!

Nu skriver jag engelska ord when det ar natt med a, a eller o som jag inte kan skriva....

Jag har farit runt mycket de senaste dagarna. So nu ska jag uppdatera med lite bilder and so. Kan ju borja med att tell you att jag fick both blackeye och mina ben var blue efter some training pass.

Nu ser det better ut men so here did it lock like before....

Uppdatering!

Sorry for att jag inte uppdaterat men har inte haft tillgang till internet. Nu ar jag i Bangkok och vantar pa att Emy och Ida ska landa. Sitter med en dalig dator utan usb sa jag kan inte lagga in nagra bilder. Tankte ta mig in till shopping gatorna snart och satta mig vid nan bra dator...ringa hem, udatera med bilder m.m.