En kort promenad blev en lång..

Efter att ha pluggat några timmar tänkte jag sträcka på benen, och jag planerade att gå en sväng och på tillbaka vägen handla lite nudlar och korv. Fast när jag väl började promendera vände jag inte förrän jag kommit till Kalim bay, vilket är en bra bit härifrån. Å tänk vad mycket man kan se genom att gå till fots!

Promenaden var fantastisk! (fast väldigt varm) och jag fick chansen att se lugna och vackra platser som jag inte trodde fanns så nära fartfyllda Patong.

På tillbakavägen tittade jag på lite fotboll men när jag började närma mig Patong igen fick jag se ett slagsmål -usch, jag tycker verkligen att sånt är otäckt! Det var en turist som muckade gräl med en thailändsk motorcykeltaxi kille. Han gick efter honom och höjde näven för att slå och han skrek och gormade. Tillslut så sparkade taxi killen honom varav turisten stod kvar med höjda nävar och skrek, taxikillen sparkade honom igen så turisten ramlade varav alla som sett det hela apploderade (Turister och Thailändare). Sen backade turisten in i en fågelbur och fick fågelbajs på sig. Han verkade helt hypad som om han gick på nått, som tur var så gav han sig och gick därifrån. Bråket gick inte längre än så, och ingen såg ut att vara det minsta skadad om inte möjligtvis en tjej som stod längre bak med knallröda kinder, som såg ut att vilja sjunka genom marken och jag antar var turistens tjej.

Saknar er därhemma! Å fryserna i det bara att kika på bilderna från min promenicks! =)


 





Kommentarer
Postat av: sketa

du skrev "tursiten" tre gånger xD

2009-12-07 @ 17:19:00
URL: http://mria.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fel fel Maria det var 4 gånger! Hahaha, men de e ändrat nu

2009-12-07 @ 17:51:04
URL: http://sofiakallgren.blogg.se/
Postat av: Özzi

men faaan bajs o skit sofia!

det här är inte rättvisst, att vi ska kolla på dina bilder o bli sucktade ..!

2 månader sen...

2009-12-07 @ 21:05:53
URL: http://imajerk.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0