Lördag den 5:e December på Phuket

Gårdagen i punktform och foto =)

  • Sol och bad var det från 10.00-17.30, vi satt på ryggen i solstolen, badade och promenderade. Hanna läste ut sin Twilight bok, frågan är: kommer hon att släppa den nu eller kommer hon läsa den igen? Mamma ringde på mobilen och jag fick retas lite när hon hörde vågorna i bakgrunden (lite kul), men snart e hon ju här själv =) Såg även på paraden för kungens födelsedag som gick vid strandgatan (tyvärr inga bilder från stranden, bara paraden)
  • Hem och gjorde oss i ordning, pratade en snabbis med mamma och Maria.
  • Gick ut och åt på Wine Connection och påvägen ner köpte jag ett linne och ett par örhängen för 14 svenska kronor. Nere på Wine Connection beställde jag en goatcheese pizza med ruccola -fantastiskt gott! Hanna skulle ha en pizza med soltorkade tomater, parmaskinka och oliver, vilket hon försäkrade om att pizzan innehöll med ett -are you sure? till servitrisen, vilket svarade -yes. Det var bara oliverna som stämde, vi var båda vrååål hungriga så vi äter pizzorna, det är inte förrän vi är inne på sluttampen som Hanna säger att hon inte alls tycker om anjovisarna och ärtorna som är på hennes pizza, men det var ju lite sent att säga till om det när hela pizzan snart var uppäten. Snopet Hanna.
  • Sedan gick vi runt lite, tittade på när de spelade traditionell Thailändsk musik, tog kort med plast delfiner och bestämde sedan att pizzan i magen behövde toppas med lite glass =) McDonalds blev det, vi satt vid fontänen utanför Jongceylon ett tag och snackade å njöt av glassen.
  • Sen tog vi en tur till stranden, via Bangla Road, som var stängd (eftersom det var kungens födelsedag) -Jag har aldrig gillat Bangla Road så mycket som den här kvällen! det var lite gatumusikanter, lite försäljning av saker, människor som satt och umgicks utan alkohol och folk som promenderade. Man inser verkligen hur stor prägel denna gata sätter på Patong vanliga dagar med sina cirkus liknande atmosfär, fullt med allt från gogodansare, ladyboys, ödlor, strippklubbar, inkastare för ping pong shower med mera med mera. Vi satt i alla fall på stranden ett tag och snackade sen gick vi hem.
  • Efter att Hanna fått några riktiga skrattattacker däckade vi, och nu sitter jag här med kaffe muggen i högsta hugg och funderar på vad dagen har att erbjuda. Det är klarblå himmel ute, men det blir ingen strand dag idag för oss tror jag, vi funderar på weekend market i stan.

Paraden

 

Inköpet för 14:-

 

Mmmm goat cheese och ruccola

 

Anjovis och ärt pizza mmm va gott, eller?

 

Vacker traditionell Thaimusik

 

Maria här kan du simma med delfiner =) eller sova med dom!

 

Klockan 22.00 och ett "tomt" Bangla

 

Ja och nu sitter jag här, med mitt kaffe och dator och undrar vad vi ska göra en Söndag som denna..

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0