Min Käre Bror Lars!

Jag tänkte gå och lägga mig strax efter förra inlägget, men efter att ha pratat med mamma var jag tvungen att göra ett till!

För Lars har gjort det igen!


Med igen menar jag grundlurat mig på telefonen angående jobb som jag sökt, eller tror att jag sökt.

Idag när jag står på banken ringer min telefon, jag känner inte igen numret och svarar -Hello Den engelska hälsningsfrasen, vilket jag fick veta av mamma nyss, var den triggande faktorn till att Lars inte svarade -Hej utan istället -Hello, Im calling from Bangkok Hotel can you please tell me a little bit about yourself?
Jag blir lite ställd eftersom jag sökt en del jobb för flera veckor och månader sedan, men jag har inte stenkoll på exakt alla och dessutom har jag nyligen mailat en del om boende uppe i Bangkok. Så därför hade jag lite svårt att placera vem det var jag pratade med och gällande vad. Jag försökte upprepande gånger fråga något i stil med -Regarding what? varav hotell direktör Källgren gång på gång säger -Just tell me about yourself! Tillslut säger han -Regarding a application for a job at Bangkok Hotel, jag försöker med ett -What do you want me to tell you about? Do you want to know more about my personality? or about my education and experience? Min hjärna går nu på högvarv, vem är det? vad är det för hotell? vilket slags tjänst har jag sökt? Han svarar -Just tell me a little bit about your self Jag hör lite dåligt, är riktigt förvirrad vid det här laget och står ju på banken så jag frågar om jag kan ringa upp om en stund, han säger -Just tell me a little about your self now!

Va fan, tänker jag vad är det här! Kanske kunde det ha ringt en klocka för en precis likadan tanke jag haft vid ett tillfälle med ett samtal jag fick om ett jobb ute på Tranviken på Alnö ungefär för tio år tidigare. Då jag förvånat står i min moster lägenhet och lyssnar på vad jag tror är min blivande arbetsgivare säga -Jobba jobba jobba! Efter att jag förklarat att jag inte kunde komma ut och provjobba samma kväll som han ringt, eftersom det inte gick några bussar och jag inte hade tillgång till bil. Det förvirrade samtalet höll på i säkert tio minuter och lever delvis kvar än idag!

Hur som helst, tillbaka till dagens händelse: Jag tar mina grejer och går ut från banken. Jag har rätt så dålig täckning och får upprepande säga -What? och be honom upprepa sig och jag tror att herr hotell direktörn säger -Do you have problems with speaking? (på ett anklagande sätt) -No, säger jag, I'm having trouble with my connection, I walking out from the bank now maybe it will get better out here. Direktörn säger återigen -Do you have problems with speaking? jag säger att det är min täckning och han säger -I'm beginning to think you don't want this job! ....-Tell me little about yourself

Nu börjar jag tycka att det blir riktigt jobbigt, återigen så säger han -Tell me little about yourself Jag vet  självklart fortfarande inte vilken tjänst det handlar om eller vilket hotell det är och har som ni säkert vet redan fått utresedatum för Apollo så det känns dessutom rätt ointressant. Täckningen är hur som helst dålig, varav jag kanske överdriver den lite (eller i alla fall välkomnar den!), jag försöker få kontakr på andra sidan men tillslut så lägger jag på. Varav direktörn ringer upp igen och igen, jag trycker bort honom och stänger av telefonen. Jag tänker för mig själv, när jag blir sittandes kvar på bänken med halvöppen mun, vad var det där? Å vilket idiot? (även här bekanta tankar från en tidigare händelse, men det ringer ingen varningsklocka) och varför vill han ringa upp och prata med mig igen?

Jag berättar för Hanna vad som hänt, och konstaterar också att oberoende om jag inte skulle ha fått utresedatum från Apollo skulle jag inte vilja jobba för någon sådan typ! Av nyfikenhet går igenom mailen för att se vad det kan ha varit för nått och självklart så hittar jag inget. Kollade inkorgen, där var ett mail från mamma, hon skrev bland annat att hon försökt ringa mig men att hon inte kommit fram varav jag kom på att jag inte satt på mobilen än. Jag ringer henne och snackar lite, tillslut säger hon -Någon som ringt idag? Det tar mig några sekunder -Näääääääääää!!! Fyfaaan!

Lars du har gjort det igen!! men nästa gång om det så dröjer 20 år så kommer jag inte gå på det!

Undra vilka repliker som kommer upprepas från det här samtalet de kommande tio? Förra samtalet återkommande uttryck som speciellt flitigt används av min moster är -Jobba jobba jobba! Kan det bli -Tell me about yourself?

Kan verkligen se framför mig hur glad Lars måste blivit när han lyckades med det här -Hur han skrattar och skakar händerna samtidigt, sådär som bara Lars gör (Om du inte vet vad jag menar för gest Lars så fråga Maria, hon kan visa).

Skulle kanske som hämnd lägga upp någon mindre trevlig bild eller bilder på Lars, kanske en serie bilder på när han sover lite var stans som Maria tagit men jag är större än så! Därför lägger jag upp den här snygga bilden:

Han är snygg min bror! men låt er inte luras av hans yttre för inuti bor det en retsticka och nästa gång kanske det är din tur...


Kommentarer
Postat av: Anna

'asg' underbart!!!!



Väldigt cool bild btw!

2009-12-09 @ 17:11:48
Postat av: Lars

Haha :) Blir ännu roligare när man läser hur dina funderingar gick... Men som sagt, du får försöka hämnas! Även om jag tror att jag hinner blåsa dig ett antal gånger innan du lär lyckas på mig ;)

När jag började läsa handskak-stycket så hade jag precis slagit en handklapp i min ensamhet och skulle precis börja med skakningarna faktiskt... Jaja, nu ska jag försöka vila en timme innan det blir träning och nattjobb. Hörs & kram.

2009-12-09 @ 17:33:07
Postat av: sketa

HAHAHAHAHAH lars och hans skakningar med händerna xD

2009-12-09 @ 17:58:39
URL: http://mria.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag stod bredvid när Lars ringde och jag skrattade (tyst så där som jag kan göra) så jag höll på att dö. Det var väldigt roligt. Kram

2009-12-09 @ 21:00:17
URL: http://mria.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag stod bredvid Lars när han ringde och jag skrattade (tyst som jag kan göra ibland) så jag höll på att dö. Kramar

2009-12-09 @ 21:05:36
URL: http://mria.blogg.se/
Postat av: Jo

Hahahahaha! Han är rolig den där Lars ;) Miss you sis!

2009-12-09 @ 21:26:39
URL: http://www.londonfactory.blogspot.com
Postat av: Karin

Nä, men Sofia då, vilken grej du åkte på! Ha ha...den va riktigt bra ju!

Va rädd om dig gumman. Kramis!

2009-12-09 @ 21:46:20
Postat av: Moster Kicki

Det var skoj men jag kanförstå hur du kände det karm

2009-12-10 @ 20:41:11
Postat av: Anonym

Den talangen har Lars fått från sin far,jag har blivit blåst några gånger.



Elisabeth

2009-12-13 @ 00:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0