Nere hos vår Thailändska matmamma

Nu sitter jag och väntar på att starta ett seminarium på engelska, jag ska prata lite om Ragunda idag vilket alltid är kul =) Längtar verkligen till Kvarnis när jag håller på att förbereda presentationen, tänk att ligga i gräset, höra rösterna från min familj och släkt och kvarnåns brus i bakgrunden, känna lukten av barrskog och kanske också en ljuvlig doft av en nybakat blåbärspaj =)

Nyss var vi ner till vår matmamma som lagar jättegod och billig Thaimat, hon är bara där innan 17.00 så vi hinner inte äta där varje dag så när vi gör det så njuuter vi. Hon och han som jobbar där är i alla fall aktiv i min lektionsvecka av ord och fraser på thaimat =)

Bpla godt och Gäng kew wan kai (As god fiskgryta med gröna grejer och sen en kykling gryta med andra goda gröna grejer) Starkt å Gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0