Smider planer

Just nu är klockan 00.45 Svensk tid och 06.45 Thailändsk tid, jag sitter vaken sen ett tag tillbaka vilket tillhör vanligheterna för mig här på vardagarna. Ni kanske trodde att jag bara slöade här men nä det har jag inte samvete till, upp med tuppen och plugga -vilket görs allra bäst på morgonen tycker jag.

Morgonstund har verkligen guld i mun!

Jag sitter även och kikar på vart jag ska styra min kos när Hanna lämnar mig och sina bananer här i Thailand. Som det ser ut blir det Bangkok -Jag tror det kan bli riktigt skoj, och jag har fått för mig att jag kommer tycka om stan när jag får spendera lite mer tid där och får chansen att hitta de där små guldkornen som man bara springer förbi när man är där på en weekend.

Så då måste jag ha någonstans att bo, gärna i närheten av min vän Bianca och hennes kompanjon Mia som jobbar med den egen Bangkok guiden www.Ilovebkk.se som riktar sig till den yngre generationen, det vill säga att det är mycket info om: shopping, konserter, klubbar med mera.

Jag vill gärna hinna hälsa på Mari på Koh Samui också! Å en sväng till Lanta vore inte heller fel. Sen så är det de här med förnyelse av visat, antingen tar jag en sväng utomlands typ Vietnam eller så betalar jag en summa och fixar det här, jag får se hur det blir... Sen så den 15 Februari är dagen kommen då mamma och Maria landar vilket innebär soliga dagar på Phuket igen =)

Så nu håller jag på att leta lgh i Bangkok
och sanningen är att varje gång jag är inne och söker finns det såå j*vla mycket att jag inte orkar ta tag i det på riktigt. Jag vill ju hålla på och jämnföra för att se till att jag får det bästa möjliga till det lägsta priset! orkar inte rikitgt idag, jag bara småspanar men det kommer!

Kan inte bara någon säga -Här ska du bo Sofia, det är det bästa valet av område, bästa hyran och fräschaste lägenheten!?


Nu ska jag ut och promenera, ha en bra morgon!


Två bilder från "Phuket runt"

Sofia och Sofia på Karon






Kommentarer
Postat av: öznur

de e inte säkert om vi kmr elr inte men typ 80% att vi kmr.

mamma måste få tummen upp av försäkringskassa innan hon får kma.. typ ngt med hennes pansion.

det avgörs i januari :)



MEN HOPPAS VI KMR

2009-12-08 @ 15:50:18
URL: http://imajerk.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0