Flytt idag

Idag flyttar jag och Hanna vårt pick och pack till ett rum cirka 3 minuter bort, det låter ju enkelt men det e en del att kånka på och vi bor högst upp här och kommer bo högst upp på det andra stället också så jag tror vi får ett extra träningspass idag =)

Idag ska jag se till att försöka ändra flygresan hem eftersom den ligger efter det datum som jag är tänkt att flyga till Kreta, jag kommer förhoppningsvis då att få några dagara hemma och hoppas på att kunna stanna tiden lite då och hinna med ALLT! Får se hur mycket som faktiskt går att klämma in, jag vill ju gärna upp till Sundsvall och träffa pappsen eftersom jag inte hann upp innan jag reste till Thailand. Dessutom så vill jag ju träffa alla Sundsvallskompisarna också såklart, å få lite lugn tid hemma med -familjen, -släktingar och vänner i Sthlm... En annan sak som jag ska göra är att ÄTA, jag ska äta så mycket svensk god mat att jag storknar! Å vad är då bättre än att sitta vid pappas matbord?

Mina matdrömmar är att: Jag ska fika på Fåtöljen med Emy, äta Marias kladdkaka, mammas lasagne och paj, Kentas köttgryta, kanske Negins goa marinerade kött, å kanske nån av Fridas goda snabba hemlagade, glass med hesselnösser (nötter), gott kvällsfika och morgonfika framför tv med Maria, latte uppe hos moster Kiki, sparris med fläskfile hos moster Eva, och dela en (eller kanske flera) schweizernöt med mina kära kusiner och syskon =) ååå förhoppningsvis äta ALLA pappas alá kockens goda maträtter!

Ojoj, nu svävade jag iväg, antar att jag saknar svensk mat mer än jag vill erkänna.

Nu ska jag slå ihop min resväska

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Mamma

När du kommer hem ska du få lasange av mig och jag hör ju att du så att säga kommer att ägna dig åt att äta när du kommer hem. Det låter bra för då kan du och jag ha samma kläder, vi kan bytlåna kläder så att säga!!!!! Längtar efter dig. Ha det så bra och var rädd om dig. Många många stora kramar

2009-11-24 @ 06:28:08
Postat av: emy

Låter bra! Fan vad jag saknar dig nu! Fotöljen är inte detsamma...

2009-11-24 @ 22:21:14
URL: http://justlisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0