Har julen kommit till Phuket?

Det är faktiskt andra året i rad som jag kommer fira jul och nyår här nere i Thailand och tredje julen som jag inte är hemma under julfirandet, spenderade ju även en i Uganda/Kenya. Då lovade jag mig själv att aldrig mer vara borta på julafton, och det var den första av nu tre =) En sak jag har kommit fram till både då och nu är att det INTE går att få någon rikig julkänsla eller snarare det går inte att få någon julkänsla överhuvudtaget utomlands.

Det kan vara hur trevligt som helts att fira jul utomlands, man kan äta gott å verkligen göra kvällen minnesvärd...men det känns inte som jul för det.

Möttes idag av julgranar i köpcentret och Starbucks erbjuder nu julkaffemenyer (som förövrigt är dödsgoda kaffedrinkar) men det känns mest konstigt i ca 35 graders värme.

Jag klagar inte, jag vill vara här i värmen och slipper mer än gärna hösten och vintern i Sverige men julen...julen är bäst hemma med snö, eller åtminstånde lite kyla, godis, aladin askar och julmat i sällskap av alla älskade familjemedlemmar och släktingar.

Min jul blir troligtvis i Bangkok som det ser ut just nu..exakta planer kommer sen =) Om inte nån kommer ner till Phuket vill säga =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0