Köttbullar med potatismos och lingonsylt OCH en kanna mjölk =P

Vad hör inte mer till en vistelse i Thailand än ett eller flera missförstånd mellan turist och thai? Jag skulle vilja säga att om inte något missförstånd finns med i ens Thailandsvistele ja då har man inte varit i Thailand.

Exempelvis: Försökte beställa en Swedish breakfast med kaffe till (Havregrynsgröt, mjölk, sylt, bröd, smör och ost) Jag väntade tålmodigt och såg väll inte helt nöjd ut när den efterlängtade tallriken damp ner på bordet...Det var nämligen köttbullar med potatismos och sylt och till detta fick jag en kanna mjölk som hör till tallriken med gröt. Jag sa -this is not Swedish breakfast, och får svaret: Yes it is. Vi upprepar detta några gånger oh jag säger tillslut att okej jag kan ta det här istället. Servitören trippar bort till menyn och där står hon ett bra tag innan hon vänder tillbaka och ber om ursäkt.

Jag hade gärna velat ha min gröt men visst köttbullar gick också bra. Jag tappar inte tålamodet, man får ta det som en de av charmen av att vara i Thailand antar jag =)

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det blev verkligen missförstånd. Var rädd om dig. Storkramar

2010-12-15 @ 16:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0