Sista dagen i Bangkok

Haha, det blev verkligen ett ”syns senare” till Mia i förrgår för vi hängde tillsammans på Fashion Island redan igår =D Vi gjorde de vanliga shoppade lite, fikade, snackade och hade som vanligt riktigt trevligt! Det som skiljer gårdagens shopping/stan häng från andra gånger är att vi yrade runt en hel del, Fashion Island är ett ställe att öva upp lokalsinnet på må jag säga. Jag har varit där många gånger nu men det tog mig en förmiddag att hitta till ett café jag sett förra gången jag var där, men de e ju bra motion. Vi avrundade dagen ganska sent och fick då säga hej då igen, tur att jag kan följa Mias äventyr över bloggen i alla fall! De där med bloggar är ett mycket genialiskt påhitt för människor som reser en hel del, man kan ta del av sina vänners och släktingars liv och deras vardag även om man inte är i samma stad eller land. För min del innebär det också att jag besparar mig själv från miljooooner frågor och upprepning av desamma från min underbara, nyfikna och omtänksamma mor som älskar att vara uppdaterar på vad som händer runt omkring mig. Jag skulle tro att hon är min trognaste läsare och kommentator på min blogg, så då kommer hon med stor sannlikhet att läsa detta så då passar jag på att säga – Älskar dig mamma, du är världens bästa!!

 

Sen är det ju andra älskade vänner och släktingar som läser på bloggen också, och jag är glad att kunna dela med mig av vad som händer här borta! För er läsare som inte har blogg kan jag ju tycka att det är lite orättvist, jag vill ju också på ett enkelt sätt kunna ta reda på vad som händer mer er därhemma eller vart ni nu än är –Så starta en blogg vettja ;-)

 

Oj, nu svävade jag iväg i blogg filosofier, åter till gårdagen! Jag och Jade gick och åt indisk mat igår, jag fick äran att introducera honom till de fantastiska rätterna Indien har att erbjuda –och jag tror att han är hoked! Jag hade med mig en flaska vin, man nämligen ta med sin egen alkohol till restauranger och klubbar här ibland får man betala en liten summa för att korka upp men ofta är det gratis. Jag hade valt ett thaivin och det fick jag ångra bittert även om det smakade sött ;-) nä det här thavinet var inget höjdare det smakade knappt som vin! Så efter middagen gick vi för att ta ett glas någon annanstans, vi hamnade på ett mysigt ställe där vi hängde för två glas och en massa snack innan vi avrundade kvällen.

 

Det var min sista dag i Bangkok för den här gången

 

Just nu är jag på ett Café och dricker kaffe (känns som jag alltid skriver det) och surfar och filosoferar. Kanske kommer det nått djupt inlägg här snart =)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag blev så glad över att få läsa din senaste blogg. Jag är ju så nyfiken av mig, vill ju veta vad du gör och att allt är bra med dig. Tur att du har en blogg så jag slipper ställa tusen frågor. Älskar dig mitt hjärta. Vi syns snart. Många stora kramar till dig.

2010-02-10 @ 11:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0