Senaste nytt från Bangkok Sathorn Saint View

Hej allasammans, här kommer lite korta notiser som dagarna i Bangkok i text och bild!

 

  • Inledningsvis i denna nyhetssändning kan jag berätta att jag har glömt att berätta att jag har åkt skridskor i världens varmaste huvudstad =D Gjorde det för typ en vecka sedan, de är ju kul att åka skridskor och det var ganska länge sedan sist. Så tummen upp för det! På isen här fick jag briljera med mina ”åkarskills” som borde sitta i generna på en svensk viking som jag, eller? Fast och andra sidan stod jag kanske inte ut så mycket som jag trodde (och hade önskat) att jag skulle göra. Detta berodde delvis på tre missberäkningar från min sida 1: Att (en del) thailändare faktiskt var bättre på att åka skidskor än jag beräknat, vissa riktigt bra till och med! 2: En Kanadensare varvade oss alla på isen och sprang sådär på skridskorna i kurvorna 3: Sist men inte minst så var jag var en aning sämre att åka än jag velat minnas =(  Det som däremot skiljde sig från hemma var att det fanns ett handfull riktigt riktigt "mindre bra" skridskoråkare på isen. Det var likaså riktigt riktigt svårt att hålla sig för skratt -det är det värsta jag sett på isen någonsin! Jag vill avsluta denna notis med att Sofia faktiskt efter en timme eller så också sprang på sina skridskor i kurvorna även om det var lite ostadigare och inte rikigt lika snabbt som Kanadensaren, det sitter i generna!
  • Trevligt att bilderna på Maria och Lars kunde bringa lite ljus till hur lika ni/de är hos dig Maria. Sen skulle vi säkert kunna få fram bättre bilder på de två om det var så att Lars också matat halva min dator full med bilder på sig själv i olika vinklar, kläder, miner, smink, accessoarer, speglar….ska jag fortsätta? ;-)
  • Så idag den 6:e januari 2010 bröt jag mönstret av för långa sovmorgonar och klev upp i tid för att plugga och träna. Nu har jag har precis skickat iväg mitt dokument till mina kurskamrater och känner mig belåten efter både styrketräning och simning.
  • Hoppas det är bra med er där hemma och Sundsvallsfolket får väll ta tillfälle i akt och åka lite pulka, har hört att det är sjuuukt mycket snö!

Över till fotorapporten:

Jag trängde mig in och gjorde plats bland alla fotgraferandes och modellandes Japaner för ett kort tillsammans med några söta docker, eller söta de ser mest skrämmande ut!

 

Ser jag glad ut? Det är för att bilden är tagen innan jag fick in notan på 2000bath, ett tips är att kolla mat och vinpriserna innan du bestämt insisterar på att bjuda någon! Ha ha tur att jag är positiv och faktiskt ler lika stort åt det nu såhär efteråt =D

 

 

 

Här uppe vid poolen har vi en utsikt väl värdig en Källgrenare! Den där bilden med utsikten från mitt rum är som gjord för en riktig Berglundare, bra boendetips för dig Anna är Sathorn Saint View om du ber om ett rum längst ner ;-)

 

Ser det konstigt ut? Jag luktar faktiskt på blommorna!

 

 

Morgonstund har guld i mun, efter jag tog kortet hoppade jag i poolen och simmade fram och tillbaka och fram och tillbaka... poolen är nämligen inte så lång!

 

 

Jag på utflykt in the big city med min egen guide Jade!

 

 

Vi här på Sathorn önskar er en trevlig dag och en god fortsättning på det nya året, på återseende!

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0