Två spring turer senare och jag är på ett hotellrum i München

Avresan från Bangkok gick rätt smärtfritt, det är alltid tråkigt med hej då men det var för tidigt på morgonen för att känna efter riktigt och när det ska till att faktiskt åka finns det inte utrymme för ångest och velande –då är det bara att göra!

 

Kön till säkerhetskontrollen i Bangkok var låååååååååååååång, vilket ledde till en hysterisk spurt genom Bangkoks flygplats med final call på flyget jag skulle boarda.

 

Första springturen, och jag hann =D

 

Flygningen var som vanligt, somnade innan vi lyft, höll på att missa frukosten, tittade på lite filmer, läste och så vidare.

 

I München behövde jag inte spurta så långt MEN när flypersonalen ropade ut ”På grund av överbokat flyg frågar vi efter frivilliga för en ombokning till flygningen dagen, dessa får hotell övernattning, middag, transfer och 250 euro i ersättning” -Då ni, då spurtade jag till disken!

 

Andra sprinturen, och jag hann först =D

 

Efter ett lååångt bad, ett glas vin (som kompensation på den otömnda papperskorgen på rummet) och middag tillsammans med tre trevliga grabbar (som också så snällt ställde upp på en ombokning) ska jag sova i denna härligt mjuka säng. Imorgonbitti bär det av hemmåt, och delad taxi med mamma och lillen som kommer landa strax föra mig…vilken tajming!

 

Ha det gott

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0