5 maträtter på 4 timmar!

Idag gick jag och Alex upp med tuppen för att åka på matlagningskurs. Vi startade med att besöka marknaden och fick förklarat för oss vad vi skulle använda till rätterna vi skulle laga. Efter det bar det iväg till matlagningslokalerna och låt mig säga såhär -Det påminde inte alls om hemkunskapssalen från i 7:an! Vi hade utsikt över en vacker strand och lagade mat under tak men med öppna väggar. Vi lärde oss Kaeng Kaa Ree Kai (gul curry med kyckling), Khao Pad Po (Stekt ris med krabba), Kaeng Leang (Thailändsk örtsoppa med lokala grönsaker), Labb Kai (Stark hackad kycklingsallad) och Kai Pad Med Ma Muang (En maträtt mamma kommer bli glad över att jag kan, så vad gissar du på mamma?)

Ja alla dessa rätter lagades och serverades inom loppet av cirka 4 timmar, så någon middag behövs inte idag!

Some Pictures

På marknaden





Två av maträtterna



Kommentarer
Postat av: Mamma

Eftersom jag inte är en smygläsare så skriver några rader här. Förstår att rätten du menar är med cashwernötter, du vet ju att jag gillar det. Kram

2010-11-19 @ 17:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0