Vackra Suan

Idag fick vi spela Tarzan! Vi drog runt i djungeln och åkte kanon, såg ormar och spindlar, besökte ett aptempel OCH red på elefanter.

Elefenter måste vara det finaste djuret i världen, och eftersom jag har alltid varit grymt fascinerad av elefanten sedan jag var liten var elefantridningen dagens absoluta höjdpunkt. Idag, jämnfört med gårdagen, blev det en längre färd och vi gick genom stigar i djungeln och även genom stora och små vattendrag. Vår elefant var så vacker och han hette Suan, när vi tog en pause fick vi också chansen att hälsa på honom riktigt -Åh vilket djur! Han lutade snabel och betarna mot golvet på byggnad som vi klev av på. Han blåste luft på oss och såg ut att vila sig, jag fick klappa hans långa snabel och känna på hans benvita elefantbetar..

Hela vägen tillbaka fick jag rida framme vid hans nacke och det var bara en helt sjuk upplevelse! Jag har gjort det förr på kortare turer men det här var helt anorlunda. Ägaren gick stundvis en bra bit ifrån oss medan elefanten sakta lunkade vidare med mig bakon sina öron. Suan är dessutom ovanligt stor och ser extra ståtlig ut med sina långa fina betar. Under mig har jag alltså en elefent på ca 6 ton och huvudet som jag varsamt laggt mina händer på har en enorm storlek och en vikt på ca ett halvt ton!

Mäktigt!

Framför oss är Mia och Kasper, det går också att se en lite av Suans huvud


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oh vilken tur att jag inte var med. Jag är ju en riktig fegis. Jag kan ändå förstå att det var en alldeles fantastisk upplevelse. Dessutom har du sett ormar, jag ryser. Stora kramar och mjukar

Jättekul att du uppdaterar blocken.

2010-11-20 @ 18:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0